Transport Fever 2 gets cross-platform mod support

This autumn, the upcoming game update will bring many great new features for PC and console players. In addition to the expanded modding support, there are many other improvements to make building easier and even more fun in the future.

The most prominent feature of the Autumn Update is the new, fully integrated mod browser, which is available to all players on Steam, GOG, Epic Games Store, Mac AppStore, PlayStation® 5 and Xbox Series X|S. With the mod browser, it is possible to browse through the extensive range of mods from the community directly in the game, subscribe to your favorites and then use them in the game. In order for non-Steam players to also benefit from the mod browser, the browser not only supports the Steam-exclusive workshop, but also the mod.io platform from the creators of ModDB. This collaboration allows us to fulfill the most common wish of console players.

To make modding easier, the modding tools will also receive useful additions with the upcoming Autumn Update. We are already supporting dedicated modders in transferring their content to the new platform and, if possible, preparing it for the console version. Interested modders can contact us if they want to make their mods available to all players.

In addition to mod support, improved road traffic is a key feature. Thanks to the revised simulation, cars will be better distributed on multi-lane roads and bypasses, instead of having to queue through the middle of the city. To make it easier to build these roads, the construction tools will be improved. For example, it will be possible to select existing bridges and tunnels and change their type after they were built, stations and depots will automatically align themselves with the road and when placing roads and tracks, help lines will support you in building exact angles.

After five years of active development with numerous free updates, the Autumn Update will be the last major update for Transport Fever 2. After that there is something new and great in the pipeline.

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Marlon Stadler

36 Comments

  1. Grüezi ihr Lieben
    seit vielen Jahren, begonnen mit Train Fever, Transport fever, und natürlich Transport Fever2 spiele ich mit ungebrochener Freude diese Simulation mit Begeisterung. Ich bin wirklich gespannt auf die diversen neuen Änderungen. Erst mal vielen herzlichen Dank dafür.
    Mein Interesse ist gilt auch der von euch geleisteten Arbeit und auch wie das alles Zustande kommt. Meine Frage: Kann ich auch einmal euch über die Schultern schauen und euch mit diversen Fragen löchern wie ihr das alles programmiert.
    mit lieben Grüssen
    Urs Batt 80

    • Hallo Urs, leider können wir in unseren Räumlichkeiten keinen Tag der offenen Tür anbieten. Wir freuen uns aber sehr, dass du schon seit langem dabei bist und unsere Spiele mit viel Freude spielst. Grüsse, Martin

      • Hallo an alle im tf fieber das kommende Update Klinge für’n ich als ps5 spieler super zumindest bis der nur Rechner gebaut wird macht weiter so liebe die Reihe seit Trainfever und war nie enteuscht worden

  2. Hello there, would like to know if the mods are only available for Xbox Series X/S as I have an Xbox One but still would like to enjoy the mods?

    Kind Regards.

  3. Will all mods be supported or will there be restrictions?
    I know for example that the cross platform mods for cities skylines 2 only includes assets and not code mods.
    Does this include custom maps as well? Assuming of course that they aren’t using experimental map sizes.

    • Hi Ewan, there will be certain restrictions for mods on console. Sharing of maps within the console version will also become available. Regards, Martin

  4. Danke für 5 Jahre Spaß beim basteln, bauen und einfach nur genießen mit Transport Fever 2. Auf weitere tolle 5 Jahre mit spielen aus dem Haus UG. Ich freue mich schon auf den Herbst 🙂

  5. Bisher laufen ja eine Reihe von MODs nicht in der Linux-Version. In der Regel sind die Programmierer der MODs Schuld daran, weil bei der Bezeichnung von Variablen nicht konsequent auf die Groß-Klein-Schreibung geachtet wird. Windows ignoriert das, aber für Linux ist a ungleich A. Ich hoffe, dieses Problem wird mit dem Update gelöst.

  6. Das finde ich fantastisch ! Ich habe in Train Fever schon investiert, als es noch ein lediglich eine Demo und ein Geschäftsmodell waren auf der Plattform gambitious. Es haben sich einige hundert Stunden Spielspaß daraus entwickelt. Mittlerweile auf der Konsole. Daher bin ich über den Mod-Support für die Konsolenversion extrem glücklich und freue mich darauf !

  7. Hello! I have a wish for the development of the game: the fact is that if the bus stop is located on a four-lane or six-lane road and if the buses need to turn around, they have to do it through neighboring roads, bypassing the city block, that is, instead of one turn (to turn around) they make 4 turns, because, according to traffic regulations, buses cannot turn around from the extreme right lane (they drive on it all the time). Is there a way to make buses automatically move to the leftmost lane before turning around in order to have this opportunity?
    It is also possible that the buses in the game at the moment do not have the ability to turn around on wide roads at all. Please make this possible)

  8. Going from A to B, I would catch the first available bus or tram. In the game, the sims are too dumb to do that and they wait for the line they planned instead. Together with difficult street building and performance, this is pretty high on my list. Fingers are crossed.

  9. Just wanted to thanks all of the dev and the whole team to not let the game left for dead (the modders also) and keeping on updates. We know that you are not a big team but still your work deserved praises.

  10. Der Herbst beginnt erst Ende September und geht dann bis Ende Dezember. Also gehe ich mal von Dezember aus – Mit Option auf erneute Verschiebung und dann heißt es sicher Sommer 25…. Angekündigt im März dieses Jahres…

    Wie wäre es so etwas anzukündigen, wenn man nicht mehr weit davon entfernt ist? Warum Zeiträume ankündigen, von denen man selbst scheinbar nicht so recht überzeugt ist? Ansonsten wäre sicherlich ein Update bezgl. des genaueren Zeitpunktes der Veröffentlichung gekommen. Obwohl ich mich immer noch frage, wie schlau man sein muss, ein solches Spiel ohne Mod-Support überhaupt auf einer Plattform zu releasen?!

  11. Hallo,
    habt ihr mit diesem Update dann auch endlich, endlich die Performanceprobleme in den Griff bekommen?
    Wenn das Spielt richtig Spaß macht, im späteren Spielverlauf, hat man ja nur noch ruckende Bilder. Eine Mitfahrt ist dann eher stopp und go. Und das macht einfach keinen Spaß. Dieses Problem ist ein echtes Problem. Ich will das Spiel doch auch genießen, wenn die Karte voll ist. Und auch, dass man mal größere Karten spielen kann und nicht nur die kleinen.

    Wäre echt super. Oder kommt das erst mit Transport Fever 3? Oder gar nicht?

  12. Hello everyone.
    When will entire trains finally stop leaving the depot? A locomotive must leave for a station alone, where carriages are waiting for it in trains or at enterprises with access roads. The carriages are bought by the railway company for the needs of the economy. The carriages are ordered by the station of the city that consumes and produces the freight. The stations themselves do not have freight platforms in real life. The carriages are taken from the stations by shunting locomotives to customers. And they already have platforms and logistical devices.
    As a railway worker, it hurts me to look at such exaggerated decisions.

  13. Will the new mod portal have better in-game support for dependencies? Currently when playing with a large mod list it can be quite tedious checking every mod’s page for dependencies and load order requirements then switching back to the game and trying to find each required mod in my extensive mod list. It really kills the joy of starting a new save for me and it would be incredible if the mod manager automatically enabled other required mods.

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